4 טיפים ליצירת לוגו מהמומחים של בית הדפוס

4 טיפים ליצירת לוגו מהמומחים של בית הדפוס

כל לוגו מבקש להיות ייחודי – כזה שייחרט בזיכרון של הלקוח, כזה שיהיה מדויק וכזה שיהיה פשוט וקולע, ולו כחלק ממיתוג ובידול העסק. עם זאת, לצד העובדה שלוגו צריך להיות פשוט, אין זה כלל פשוט ליצור את הלוגו המושלם, ופה צריך לשלב מלאכת מחשבת לצד ניסיון מקצועי בתחום הגרפיקה. אז כיצד בכול זאת מייצרים לוגו מוצלח? קבלו 4 טיפים מנצחים מהמומחים של בית הדפוס!

  1. שימוש בתבניות מוכנות

אתם עסק מתחיל שעוד מחפש את עצמו ועל כן אינו ממהר לשלם לגרפיקאי? ובכן טוב לדעת שברשת קיימים כלים ליצירת לוגו חינם. במה מדובר? אם תרשמו בשורת החיפוש "לוגו בחינם", תמצאו אתרים שמציעים תבניות, כך שרק צריך לרשום את שם העסק והלוגו מתעדכן בהתאם. התוצאות מאוד מרשימות ונראות איכותיות, כאילו גרפיקאי ישב עליהן באופן אישי. עם זאת, מאוד ייתכן שגם עסקים נוספים בחרו באותו הלוגו, כך שייחודיות קשה להבטיח.

  1. פשוט פשוט פשוט

לוגו צריך להיות פשוט, אך בו זמנית גם לעבוד – להוכיח את עצמו. אי לכך על הלוגו להיות קליט ולהחסיר כל מה שעשוי להכביד עליו, כך שיזכרו אותו גם לאחר שיביטו בו פעם אחת. כמו כן, על מנת שהלוגו באמת יהיה פשוט, אין להשתמש ביותך משני פונטים, אין להשתמש ביותר משלושה צבעים, עליו להיראות טוב גם בשחור לבן, אין להתפתות לאפקטים מיוחדים ובאופן כללי יש להימנע מאלמנטים מורכבים.

לוגו פשוט

  1. שלב הבדיקה

לפני שמחליטים שהלוגו אכן גמור, חשוב לעצור ולבצע בדיקה. כיצד? יש להראות אותו לכמה אנשים, כולל אנשים שאינם נוגעים לעסק. על כולם לאהוב את התוצאה, או לפחות הרוב צריך. כאשר מקבלים הערות רצוי לבחון אותן ובו זמנית מגוון חלופות. כמו כן, חשוב שתהיו שלמים עם התוצאה, ותבדקו כיצד הלוגו נראה במגוון גדלים, כיצד הלוגו נראה כשהוא עומד בפני עצמו, כיצד הלוגו נראה כשהוא מצוי בתחילת מסמך או בתחתית המייל וכדומה.

  1. מתמקדים ומקבלים השראה

אם נחזור לנקודת ההתחלה, נציין שלפני שניגשים לעבודה, רצוי לעצור ולהבין מה מחפשים ולאן חותרים. לשם כך מוטב לגלוש ל"גוגל תמונות" ולבחון כיצד נראים הלוגואים של העסקים המתחרים, ואף לערוך תיקייה של לוגואים מועדפים, ולו בכדי להבין מה מחפשים – הן מבחינת ניקיון וצורניות והן מבחינת אימג'ים וצבעוניות. לאחר מכן מוטב לערוך כמה סקיצות ראשוניות (ולו באמצעות דף ועיפרון) ורק כאשר הכיוון מתבהר יש לצאת לדרך, וכל העת להיצמד לתובנות.

יוצאים לדרך!

לסיכום נציין שלוגו צריך להיות ייחודי ובו זמנית קליט. לוגו צריך להיות מדויק ובו זמנית נקי, לוגו צריך ליישר קו עם התדמית של החברה ובו זמנית חסין אופנה – לוגו צריך במבט אחד לספר את הסיפור של העסק ובו זמנית להיות קל לתיאור. בהצלחה!

סגירת תפריט