אתם אתם בעלים של בית דפוס, אתם בוודאי מודעים לצורך המתמיד להביא לקוחות חדשים לעסק שלכם. כאשר אנחנו בוחנים את האפשרויות העומדות לפניכם, הן נחלקות בגדול לשניים: שיטות פרסום ושיווק ישנות, ופרסום אינטרנטי. מי שמשווק את עצמו בכל מיני שיטות כמו פלאיירים או שלטים וזה מצליח לו, כל הכבוד. אנחנו לא טוענים שצריך לעצור את מה שמצליח. מצד שני, חשוב להבין ולהכיר את שיטות השיווק המתקדמות יותר כי הן אלו שיהיו כאן גם בעתיד. במאמר הזה נכיר את השיווק ברשתות החברתיות ונסביר מדוע כל בעל בית דפוס צריך לפעול לקדם את עצמו בהן.

קידום בפייסבוק

בואו נתחיל מהרשת החברתית הכי מפורסמת, זו שהתחילה את העידן המודרני של רשתות חברתיות. זוהי פלטפורמה אשר מחברת בין אנשים על בסיס פעילויות שונות ותחומי עניין שלהם. בנקודה הזו בדיוק אתם כבעלי עסקים יכולים להיכנס. הפלטפורמות ברשתות החברתיות ופייסבוק בראשן, מציעות לכן לפרסם את המסר שלכם בדיוק בזמן הנכון ולקהל הרלוונטי. כך תוכלו לקבל חשיפה משמעותית שהיא לא רק גדולה מבחינה מספרית, אלא גם מתאימה בדיוק לקהל עצמו. היתרונות של פרסום בפייסבוק נובעים מהיכולת הטובה לפילוח של קהל יעד. תוכלו לכוון את המסר השיווקי בדיוק לקבוצות אשר מתעניינות במוצר או בשירות שלכם. במקרה של בית דפוס, יש לכם הרבה סוגים של מוצרים. חלק מהמוצרים כמו ספרים או מחברות הם לשוק הפרטי, חלק אחר כמו טפסים שונים הם לעסקים. בפייסבוק תוכלו להגיע לכל אחד מהם עם המסר הנכון.

בכדי להתקדם בפייסבוק צריך חשבון עסקי עם פעילות רבה. זה אומר צפיות, לייקים ושיתופים. לבית דפוס יהיה קשה לצבור את הדברים הללו בכמות מספקת ללא פעולות קידום שונות. קידום בפייסבוק יאפשר לחשבון שלכם להגיע ליותר אנשים וגם להיראות יותר רציני למי שמביט בו.

קידום ברשתות חברתיות לבתי דפוס: כך תבלטו מעל המתחרים

קידום באינסטגרם

לבית דפוס יש פוטנציאל רב לקידום עצמי באינסטגרם. תוכלו להציג תמונות של המוצרים שלכם, תמונות של הלקוחות שלכם ואפילו סרטונים שונים של השימוש במוצרי הדפוס או אפילו לקוחות אשר ימליצו עליכם. רשת האינסטגרם נועדה לתמונות וסרטונים ולכן היא מתאימה למוצרים אשר ניתן להפוך לתמונות מעניינות כמו הגדלת תמונות או הדפסה של אלבומים למשל. השילוב הטוב בין אינסטגרם לפייסבוק הופך את הקידום בשתיהן להרבה יותר קל ולמעשה לפעולה משלימה האחת של השנייה. היום, זהו חלק כמעט בלתי נפרד מהליך השיווק והפרסום של העסק.

קידום ביתר הרשתות החברתיות

את אסטרטגיית הקידום הנכונה לבית הדפוס שלכם תצטרכו לקבוע לפי המוצרים אשר אתם מייצרים. בית דפוס אשר פונה לקהל צעיר יותר יכול לשקול קידום ברשת צעירה כמו טיקטוק. זוהי רשת של סרטונים מהירים אשר בה נמצאים כיום הצעירים. אופציה נוספת וחשובה היא פתיחה של ערוץ יוטיוב. תוכלו להעניק בו למשל סרטוני הדרכה שונים או הצגה שלכם או של מוצרים מבית הדפוס. היוטיוב יאפשר לכם לקבל חשיפה של נושאי עומק בסרטונים ארוכים או לחילופין סרטונים קצרים. הרעיון ברשת הזו הוא לתת ערך לצופה ולהשאיר את השיווק עצמו ברקע.

בכל אחת מהרשתות החברתיות הללו צריך להשקיע בקידום. זה אומר יצירת תוכן איכותי, פרסום באופן תדיר ובזמנים קבועים וגם קידום מקצועי על ידי חברה אשר עוסקת בקידום ברשתות חברתיות ויכולה לעזור לכם לקבל לייקים, שיתופים, צפיות או כל דבר אחר אשר יהפוך את החשבון העסקי שלכם לנצפה יותר וכמקור לידים חשוב לבית הדפוס שלכם.